Főként a felsőfokú végzettségűek és a városlakók használják előszeretettel Magyarországon a közösségi gazdasági szolgáltatásokat - derül ki a Sharing Economy Szövetség friss felméréséből. A nem reprezentatív kutatás szerint a közösségi szolgáltatások legfőbb vonzerejének a kedvezőbb árat, a gyorsaságot és a könnyű elérhetőséget tartjuk.
"A Galaxis útikalauz stopposoknak" c. regénysorozatban a Földre látogató űrlény Fordnak nevezi el magát, mivel abból indul ki, hogy az autók jelentik a domináns életformát a bolygónkon. Ez egy teljesen elnézhető tévedés, ha megnézzük ma a városainkat - kezdi vendégkommentárját az Uber vezére, Travis Kalanick a Wall Street Journal hasábjain.
A munkahelyteremtés és a gazdasági növekedés egyik hajtóerejének tekinti Brüsszel az Uber-hez hasonló üzleti modelleket - derül ki a ma közzétett iránymutatásból, amely kifejezetten utal arra is, hogy a betiltásuk nem kedvére való. A témában az IVSZ elnöke, Laufer Tamás publicisztikával reagált.
Brüsszel arra hívja fel az unió kormányait, hogy ne tiltsák be és ne korlátozzák az Ubert, Airbnbt és társait, vagyis a sharing economy típusú cégeket. A betiltás legfeljebb "végső menedék" lehetne, ehelyett egységesíteni szeretnék az ilyen jellegű szolgáltatások szabályozását az unióban - írja a Financial Times. Az első uniós szabályozási javaslatot várhatóan csütörtökön teszi közzé az Európai Bizottság.
Elkezdett lassulni az online, P2P hitelezéssel foglalkozó alternatív hitelezők növekedési üteme ugyanis egyrészt a szabályozók nagyobb óvatosságra intik őket, másrészt az ilyen hitelekbe fektetők kereslete is csökken - írja a The Wall Street Journal.
Miközben az Ubert szerte a világ nagyvárosaiban - Budapestet is beleértve - megpróbálják tűzzel-vassal kiszorítani az emberek hétköznapjaiból, azért az Uber köszöni szépen, jól van: a világ legértékesebb "startupja" lett a maga 62,5 milliárd dolláros értékeltségével. De az Uber nincs egyedül, a sharing economy cégek komplett iparágakat rombolnak porig, és építenek fel újra az alapoktól. Munkahelyeket tesznek tönkre, és új munkahelyeket teremtenek. Adót "optimalizálnak" és pörgetik a gazdaságokat. Nemcsak kis "jófej startupok", hanem kőkemény üzleti érdekek működtette multik is vannak közöttük szép számmal. Az Uber, az Airbnb vagy a Lending Club csak egy-egy kirívóan sikeres főszereplője ennek az új modellnek. De jó ez nekünk, vagy sem? Hogyan lehet őket kordában tartani, vagy kell-e egyáltalán?
Az adóhatóság részletes tájékoztatót tett közzé honlapján az Uber-sofőrök számára, amelyben felhívja a figyelmüket arra, hogy tevékenységük adóköteles, ismerteti, hogyan teljesíthetik kötelezettségeiket, továbbá, hogy a különféle adófajták közül melyik, hogyan érinti őket.
Robotizáció, sharing economy, innováció - sokak szerint olyan változások előtt állunk, ami teljesen átalakítja a gazdaságok működését. Szétverni ugyan nem kell a gépeket, de a kihívásokhoz alkalmazkodni kell. Annál is inkább, mert óriási szükség van a termelékenység növelésére.
Kihirdette a kormány a közlönyben azt is, hogy kiknek nem kell jövőre extraprofitadót fizetnie.
A háború eszkalációjáról szóló tudósításunk folyamatosan frissül.
Vegyes mozgások a világ tőzsdéin.
A volt ukrán főparancsnok is megszólalt a kialakult helyzetről.
Határozott nemzetközi fellépést sürget az ukrán elnök.
Jelentős késéseket okoz az időjárás.
Az eszkaláció lépéskényszerbe hozta a honvédelmi minisztériumot.
Mi lesz a nyugdíjakkal?
Hogy látja a cég jövőjét az elnök-vezérigazgató?